La DO Empordà augmenta les vendes amb uns vins que guanyen més prestigi i reconeixement

08/05/2012

Durant la jornada “Vins de Tramuntana”, la Denominació d'Origem Empordà ha presentat el balanç quantitatiu i qualitatiu de l'any 2011. Per primera vegada en la seva història, la DO Empordà ha superat els 4 milions d'ampolles venudes en un mateix exercici. Concretament, la DO va comercialitzar l'any passat un total de 4.166.559 ampolles. Malgrat la crisi econòmica dels darrers temps i el descens del consum de vi, les vendes de la DO Empordà no han parat de créixer de manera consolidada en els últims quatre anys. De les 3,4 milions d'ampolles comercialitzades el 2008 s'ha passat als 4,1 milions d'ampolles del 2011, amb un augment de més del 18%.

El mercat de les comarques gironines continua sent el principal consumidor dels vins de l'Empordà, amb un 34% de les ampolles venudes en aquesta demarcació. La resta de Catalunya, amb un 27% del total, és el segon territori que més consumeix els vins de la DO. La resta d'Espanya, amb un 14%, i les exportacions, amb un 20%, són les destinacions de la resta de vins empordanesos, mantenint uns percentatges similars als dels darrers anys. El 5% restant del total de la producció es ven directament a celler.

L'augment quantitatiu ha anat acompanyat per una millora qualitativa, gràcies a l’esforç dut a terme en els darrers anys pels cellers que ofereixen una gamma de vins moderns, complexes, elegants, reconeguts per molts crítics a nivell nacional i internacional. Prova d'això, per exemple, és la incorporació`de 44 vins de la DO Empordà a la llista Robert Parker 2011. D’aquests, 28 han obtingut una puntuació de 90 o més punts, quan a l’anterior edició eren només 12. Aquestes dades situen la DO Empordà com la quarta DO vinícola en nombre de vins referenciats, després de Cava, Priorat i Montsant.

Els someliers catalans s'han convertit en els principals prescriptors dels vins de la DO Empordà i han contribuït de manera decisiva a la incorporació de vins empordanesos a les cartes dels restaurants de gamma alta, on cada vegada tenen una major presència.

L'aposta de l'enoturisme

Entre els principals línies de treball de futur, la DO Empordà vol potenciar en els propers anys  l'enoturisme. Aquesta aposta estratègica pretén potenciar i consolidar un turisme desestacionalitzat que ofereixi als visitants experiències relacionades`amb el vi i complementades amb la resta d'atractius de la comarca. -paisatgístics, gastronòmics, arquitectònics, culturals...-  En aquests moments, la DO Empordà i els Consells Comarcals de l'Alt Empordà i del Baix Empordà estan elaborant conjuntament un pla estratègic de l'enoturisme a l'Empordà que s'està acabant d'ultimar i que es presentarà properament.

Èxit de la jornada “Vins de Tramuntana”

El balanç de la DO Empordà del 2001 es va donar a conèixer durant la celebració de la jonada “Vins de Tramuntana”, que es va celebrar a Mas Marroch (Vilablareix) i que va servir per presentar els vins empordanesos a professionals del sector de l’hostaleria, sommeliers, distribuïdors i representants de botigues especialitzades.

La jornada es van tancar amb un gran èxit de participació amb l'assstència de centenars de professionals relacionats amb el sector del vi. Amb el cartell de places esgotades, una de les propostes que va despertar major interès i que va tenir una millor acollida entre el públic va ser el tast guiat, a càrrec del somelier Josep Roca, de vins varietals elaborats amb les varietats típiques empordaneses.

Com a novetat, enguany els cellers van presentar de manera especial l’anyada 2009 de negre criança, una verema qualificada de molt bona, permetent als assistents, doncs, fer un tast horitzontal d’aquesta collita.

La DO Empordà organitza bianualment aquestes jornades a Girona i Barcelona per donar a conèixer els seus vins i reforçar el seu posicionament en el mercat.

 

Notícies relacionades

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per oferir-te un millor servei. En navegar-hi, n’acceptes l’ús. Més informació
ACCEPTAR